Domowy Jogurt z Chia

 
 

Domowy Jogurt z Chia

Domowy Jogurt z Chia, to wspaniałe śniadanie lub przekąska, którą można zabrać ze sobą gdziekolwiek się chce – zakręcasz słoik i już Twój posiłek wędruje razem z Tobą 🙂

A co trzeba zrobić żeby go przygotować? To bardzo proste!

Wsypujesz wieczorem nasiona chia do posłodzonego miodem jogurtu i mieszasz, zostawiasz na blacie lub w lodówce na noc, a nazajutrz zajadasz ze smakiem. Ja zazwyczaj tuż przed spożyciem coś dodaję do takiego jogurtu np. białą suszoną morwę, rodzynki, orzechy, oraz świeże owoce. Mój posiłek staje się wówczas bardzo pożywny i treściwy. Starcza na kilka godzin, a ja szczęśliwa, że mam energię, a zarazem czuje się wspaniale i lekko.

Domowy Jogurt z Chia

 

Nasiona chia są nieocenioną skarbnicą składników mineralnych, witamin i błonnika. Oczywiście należy zachować umiar w jedzeniu i nie należy w żadną ze stron przesadzać (zresztą jak przy większości innych produktów) i według GIS nie spożywać więcej jak 50 gram dziennie.

Domowy Jogurt z Chia

 

A o to niektóre właściwości szałwii hiszpańskiej czyli cudownych malutkich ziarenek chia:

  • mając sporą zawartość błonnika, przyspieszają przemianę materii. Zalecane są również przy wszelkiego rodzaju zaparciach
  • dzięki kwasom omega 3 i omega 6 działają przeciwzapalnie chroniąc przed chorobami serca i przed miażdżycą oraz spowalniają procesy starzenia
  • polecane są również osobom będącym na diecie odchudzającej, ponieważ utrzymują uczucie sytości na dłużej
  • są dobrym źródłem białka, więc zaleca się je w diecie wegetariańskiej
  • nasionka chia jako produkt bezglutenowy mogą być spożywane przez osoby chore na celiakię oraz cierpiące na wszelkiego rodzaju alergie związane z glutenem
  • spożywanie nasion chia polecane jest osobom ćwiczącym, ponieważ wchłaniają i zatrzymują wodę w organizmie dzięki czemu zapobiegają odwodnieniu
  • w swoim składzie zawierają bardzo cenne dla zdrowia lignany regulujące poziom hormonów płciowych w organizmie. Dlatego zalecane są dla kobiet w okresie menopauzy.

 

Tych właściwości jest naprawdę sporo sporo więcej! Dlatego warto sięgać od czasu do czasu po te cenne nasionka, choćby do przygotowania przepisu na Domowy Jogurt z Chia na który serdecznie zapraszam 🙂

A ty, z czym najczęściej zajadasz jogurt?

Domowy Jogurt z Chia

 

DOMOWY JOGURT Z CHIA – SKŁADNIKI

  • 200 gr domowego jogurtu naturalnego (lub innego)
  • 2 łyżeczki miodu (stewii, erytrolu)
  • 1 łyżka nasion chia

Domowy Jogurt z Chia – dodatki:

  • suszona morwa, rodzynki, orzechy, świeży banan

Domowy Jogurt z Chia

 

DOMOWY JOGURT Z CHIA – PRZYGOTOWANIE

  • jogurt słodzę miodem i dokładnie mieszam w słoiku
  • wsypuję nasiona chia i jeszcze raz dokładnie mieszam
  • wstawiam do lodówki na noc, lub zostawiam na blacie kuchennym
  • rano dosypuję suszone owoce i orzechy. Banana kroję w plastry
  • zajadam od razu lub zabieram ze sobą

Domowy Jogurt z Chia

 

SMACZNEGO! 🙂

 
 

Dodaj komentarz